זכיינות בית קפה – מודל עסקי מוכח בשוק הישראלי
אין ספק כי הישראלים אוהבים לשבת בבתי קפה. הסתובבות מהירה ברחובות תל אביב בכל בוקר סביב השעה 11:00 תוכיח נקודה זו בקלות. עקב זאת, מדי חודש נפתחים עוד ועוד רשתות וסניפי בתי קפה, בכל מקום בארץ. בתי הקפה מהווים מקום המפגש השגור לכל גיל וכל חתך אוכלוסייה – נראה כי בילוי זה הפך לחלק אינהרנטי בתרבות הישראלית.
מאז קום המדינה, שוק בתי הקפה ממשיך וממשיך לנסוק. לפיכך, הצלחתם של בתי הקפה מעוררים את עניינם של יזמים רבים. רבים מיזמים אלו מתעניינים במודל עסקי מסוג זכיינות. לפיכך, זכיינות בית קפה מהווה מודל שגור ביותר בנוף הישראלי.
מה היא זכיינות?
למעשה, זכיינות הינה מודל ניהולי במסגרתה החברה המזכה מעניקה לזכיין את הזכות לשימוש בסימני המסחר ושיטות העבודה שלה; קרי, באלמנטים המזוהים איתה בקרב הציבור. בתמורה להנאת הזכיין ממוניטין החברה המזכה, מעביר הזכיין תשלומים באופן תקופתי. ברוב המקרים, גובה התשלום יהא בקורלציה מאחוז מסוים ממחזור המכירות או מרווחיו של הזכיין.
יתר על כן, במסגרת הסכם הזכיינות, לרוב, החברה המזכה תחייב את הזכיין ברכישת סחורתו ממנה, לימוד שיטותיה העסקיות וקניית שירותים נלווים ממנה לצורך ייצור זהות מוחלטת בין סניפי החברה המזכה לסניף הזכיון.
זכיינות בית קפה
זכיינות בית קפה חלה במסגרת פעולתן של מרביתן של רשתות בתי הקפה הקיימות בישראל. באופן טבעי, השימוש במודל מזכה את החברה המזכה בהתרחבות ופיתוח מבלי לעסוק בתפעול בית הקפה, ומזכה את הזכיין בהצטרפות למותג מצליח ומוכח בשוק הישראלי.
על פי נתונים שונים, דמי הזיכיון ברשתות בתי קפה, ינוע לרוב סביב 200,000 ₪ (כתלות ברשת), וכולל גם עלויות הקמה, תמלוגי זכיין (הנעים לרוב סביב 5%), וחיוב להשקעות פרסום, אדריכלות או שונות.
בייגל קפה – בוא והצטרף לקבוצה מנצחת!
לבייגל קפה, רשת הבייגלים הטובה בישראל המאופיינת באוכל נהדר ומחירים משתלמים לצרכן תשמח לצרפכם לקבוצה מנצחת! כחלק ממשפחת בייגל קפה, תקבל את כל הכלים שצברנו לאורך הדרך. לנו זה כבר עבד! למה אתה מחכה?